lördag 4 augusti 2007

En liten tur till fjärilsland...

Häromdagen var jag i fjärilsland...där 1000 fjärilar var överallt...och där i mitten på en sten, omgiven av ett hav av blommor satt Tufs och jag och njöt... Tufsen var i och för sig mer inne på att fånga fjärilarna men hon lyckades inte särskilt bra...

De allra flesta fjärilarna var Påfågelöga.....

.....och Nässelfjäril....
...en och annan Citronfjäril (ingen bild) och så denna skönhet....vet inte vad det är men någonstans i min hjärna kommer namnet Pärlemorfjäril fram....
....tyvärr fick jag inte en bra bild på den men jag hoppas den kommer tillbaka när jag är där nästa gång...

Min dröm är fortfarande att fånga en Sorgmantel på bild och jag hoppas jag lyckas nu när Plommonträden står med härliga frukter :0)

4 kommentarer:

formix sa...

Härliga bilder med riktiga sommarkänslor.
Det är en fin blogg du har. Gillar att läsa och titta på dina vackra bilder.
Hoppas allt är bra med dig. Att du fått lite sol trots allt regnande.
Kram Lena

Maria sa...

Vilka fina bilder du tar! Den första fjärilsbilden är helt fantastisk.

Anonym sa...

Jag älskar också att fota fjärilar. Och visst var det en pärlemorfjäril du fångade på bild! Härliga bilder!

Anonym sa...

Hej,

Du borde ha med dig en liten diffuser, typ vitt paraply eller liknande då skulle dina fina blombilder bli ännu bättre med mjukare ljus.

Bästa hälsningar

Robert Hammar