onsdag 27 juni 2007

En grå dag...

Idag är en grå dag. Det är bara känslan i magen som är grå. Ni vet, när inget blir rätt och inget känns rätt. Ska snart iväg till jobbet och det känns inte så bra för jag avskyr mitt jobb :0(
Speciellt arbetsuppgifterna som är otroligt enformiga och själ-dödande.
Och sen ska jag till en vän och vi ska skriva ett brev till kronofogden om handräckning och det är jobbigt.



Förmodligen blir inte resterande dagen så jobbig som jag tar ut i förskott. Det är helt enkelt bara att vänta och se. En positiv sak med jobbet är att en gammal arbetskamrat kommit tillbaka för att sommarjobba och det är trevligt. :0)

2 kommentarer:

P e t e r  H o f f sa...

Hejsan!
Den känslan känner jag igen...den grå! Allt är motigt, och allt känns mer fel än det är möjligt att beskriva. En tröst, om än liten, är att det vanligtvis inte blir riktigt lika illa som man befarar...åtminstone inte sina göranden. Känslan brukar förstås stanna kvar...och inte blir det bättre av muntra tillrop. Så det tänker jag inte komma med;)
Inte heller känns det bättre att någon annan har en lika grå dag...så därför borde jag inte berätta, men min dag känns också motig och grå;) Jobbas ska det i kväll...samma känsla som Du har, själsdödande:(

Hoppas verkligen Din dag blev bättre än Du trodde:)
Må så gott Du kan!

Hälsningar Peter

Anonym sa...

Hej!
Usch det låter inge vidare när man känner så, skönt att läsa dina sista rader.. Hoppas det blir en kanondag till slut! :o))
/Eva