torsdag 21 juni 2007

Lite studentbilder....äntligen :0)

Här kommer lite bilder på min söta brorsdotter Frida som tagit studenten den 15 juni 2007!

GRATTIS till henne!






Det var faktiskt riktigt trevligt och inte ett dugg jobbigt som jag trodde det skulle bli. Det måste innebära att jag faktiskt har bearbetat min egen traumatiska student :0)
Vi hade mottagning hemma hos goda vänner och där bjöds smörgåstårta och jag ÄLSKAR VERKLIGEN DET!!!!! :0D
Jag har inte ätit det på flera år känns det som så det var såååå gott!!!!
Dessutom bjöd de på marängtårta och den var också god. Denna gång blev jag inte illamående men världen snurrade.
Själva fotograferandet gick riktigt bra. Speciellt de vid skolan och vid mottagningen.
Sedan på eftermiddagen skulle Frida och jag ta de mera seriösa bilderna och då var hon såååå trött så det syns så tydligt på bilderna. Det är jättesynd för bilderna i övrigt finns potential i.
Men jag har lärt mig till nästa student, att ta de seriösa bilderna medan känslan finns kvar och INNAN tröttheten slår till.
Men som sagt, man lär sig alltid något nytt!! Och förhoppningsvis hon med. Hon lärde sig ju från baltagningen och till nu så hade vi haft en chans till hade det blivit perfekt! ;o)
Men nu är alla fototagningar klara och det är bara bearbetningarna kvar. *bläää*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfina bilder som vanligt!!
Blir så nostalgisk när jag ser dem - för jag minns tiden runt studenten som underbar själv..
Har flinat fånigt lyckligt till många ungdomar med studenmössor när det var gott om dem på stan.. en vilt främmande tant.. *fniss*..
De är såå fina och hela livet ligger för deras fötter.
Jättegrattis till din systerdotter som är jättesöt!

Fnisseli.... sa...

Tack Catharina. Ska hälsa henne det! Själv har jag ju inte så goda minnen men detta år är första gången jag minns det roliga från den dagen! :0)

formix sa...

Hejsan Anneli
Du tar verkligen fina bilder. Jag önskar jag kunde vara lika duktig som du på att fotografera människor. Det är ju fusk med barn, de blir alltid bra på bild och därför klarar jag mig undan ;-)
Nu finns en länk på min profilsida på fotosidan till min blogg på fotosidan. Jag har återupptagit den igen. Kunde inte hålla mig ifrån det.
Hoppas du med får en fin midsommar trots att du ska jobba. Kanske kan du ta en nubbe och sill när du tar avbrott för måltid ;-)
Sköt om dig.
Kram Lena

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fnisseli.... sa...

Vad roligt att du gillar mina bilder Lena. Du är ju en av mina inspirationskällor så det värmer. :0)
Jag ska genast spana in din fotosidablogg. Det är bra att du tagit upp den igen.
Ingen sill och nubbe här men dock lite färska jordgubbar ska jag väl få i alla fall. Ha det gott!

//Anneli