torsdag 19 juli 2007

Dataskrälle...eller kanske....SIBAskrälle......

Min bärbara dator har varit knasig ända sedan jag köpte den och onsdagen före midsommar tog jag äntligen tag i det och lämnade in den på SIBA där jag köpt den. De lovade att det skulle ta cirka två veckor + 2 extra dagar (pga midsommar) och sedan skulle jag få tillbaka den.

För det första så har det gått betydligt mer än 16 dagar men idag ÄNTLIGEN får jag ett sms att datorn är klar och har nått butiken och kan hämtas där.
Jag åker genast dit glad i hågen och nyfiken på vad de gjort. Är alla mina bilder kvar? Är den som helt ny? Kommer jag behöva betala det TROTS att garantin fortfarande gäller?
Jaja, in i butiken. De tar fram datorn och där finns en ung kille som är "tekniknörd" och inte alls speciellt serviceinriktad. Men han gör väl trots allt sitt bästa. Det är ju inte lätt att vara teknikfreak och sjunka till en lägre nivå en sin egen gudanivå *ironisk*
Jag frågar vad de gjort och han börjar med en massa facktermer och rent ut sagt, skit som inte jag förstår så jag frågar vad han menar och då svarar han "de har bytt allt som är dyrt!"

Vad satan är det för nedvärderande, korkat svar!!!! *Grrrrr*

Men jag låtsas inte höra den spydigheten utan frågar om det var själva bildskärmen de bytt och mycket riktigt så var fallet. Jag frågar om de gjort fläkten för det var problem med den och han svarar att det står inget mer men de har ju kollat igenom den noga så allt är helt ok. HELT OKEJ!!!
Han berättar också att detta inte går på garantin så jag får betala 371:- i självrisk på försäkringen, men okej, även det kan jag ta!


Ok, jag åker till jobbet och får en chock där också! Jag har blivit påloggad på ett nytt skill utan att bli tillfrågad och senare får jag höra av en arbetskamrat att de haft en stor diskussion om mig i morse. Det är så märkligt för överallt träffar jag människor som inte kan fråga de personer de undrar någon om utan måste snacka runtomkring den personen och då göra saker som blir helt fel...DUMT!!


Ok, tillbaka till datorn. Efter jobbet kommer jag hem och startar upp datorn och märker att virusskyddet visar varningssignal (dags att uppdatera) så jag sätter igång med det. Cirka 30 sekunder in i det DÖR DEN IDIOTISKA DATORN!!!!!
Det visar sig att skärmen blinkar inte längre men allt annat är precis som vanligt. Vad jag undrar (och jag ska fråga servicekillen i morgon) är vad jag ska ha en ny, fin, jättedyr, bildskärm till om inte datorn fungerar att ha på mer än högst 30 sekunder per gång?!?!?!


Jag blir SÅÅÅ trött!! Hur många veckor ska de ha datorn denna gång och vad ska jag betala för det? :0(
För att glädja mig själv lite blir dagens bild en riktigt färgglad bild! :0)

1 kommentar:

P e t e r  H o f f sa...

En del människor ska nog hålla sig till cykel, papper & penna, och kulram...och dessutom hålla sig långt borta från tekniknördar (som egentligen inte kan ett skit, men som lärt sig många ord) som jobbar som säljare (men som inte lärt sig vad kundkontakt och service betyder).
Ibland känner jag att jag är den sortens människa, och jag undrar om inte Du också tillhör den kategorin;)
Jag funderar på om jag har någon skuld i detta elände...när jag nu har portat Murphy...men jag försäkrar, jag sa inte att han skulle besöka Dig!

Stå på Dig på SIBA...var besvärlig!!! Lycka till!
Hälsningar Peter