fredag 6 juli 2007

Vilken WOW-känsla!!

Idag har jag provat en annans kamera, dock av samma märke som min, och vilken HIMMELSVID SKILLNAD det blev på resultatet. Med min kamera får jag vara glad om jag får en bild av 400 skarp medan med denna fick jag i princip alla skarpa och utan att anstränga mig.
Man kan undra vad som är felet med min kamera men resultatet av dagens fotografering har helt klart gjort att jag beslutat mig för att köpa en ny kamera snarast möjligt.

Att jag inte litade på min intuition INNAN bröllopet, studenten och balen gör mig liiiite grann irriterad men gjort är gjort.
Men å andra sidan kommer ju då frågeställningen: litar du på din intuition? Trots att du inte kan rationellt förklara varför du tycker/känner som du gör?

Jag vet att jag har god intuition. Ändå litar jag på andra hellre än mig själv. Varför? :0(






Med denna kamera kändes i alla fall otroligt roligt att ta bilder igen och det har jag saknat!

1 kommentar:

P e t e r  H o f f sa...

Hejsan!
Ja det är ju en bra fråga...varför Du inte litar till Din intuition! Det är ju bara DU som kan känna och tycka, och det är DITT liv, och i detta fall DITT skapande...så börja lyssna på Dig själv, och Du kommer att upptäcka hur fantastiskt bra Du är, och hur rätt Du har!

Beträffande kamera och objektiv är det nästan en förutsättning med god kvalitet, åtminstone ökar det möjligheterna, och blir lite roligare. Men...glöm aldrig bort att det är DU som ser bilderna, och det gör Du på ett underbart sätt:) Hoppas Du fortsätter att se världen på Ditt sätt!

Önskar Dig en fin helg!
Hälsningar Peter