söndag 15 juli 2007

Denna underbara dag....

Idag är det en helt fantastisk dag. Och det är helt otippat också vilket gör den härligare.
Det är solsken och blå himmel med små ulltussar till moln på himlen. Det blåser hur mycket som helst och det är precis lagom varmt så jag vill bara vara ute och sitta på gräsmattan och njuta av luften och allt det vackra....men jag sitter på jobbet och väntar på att få gå hem till mina älskade kissar och pussa dem och lägga mig och titta på tv. Jag är nämligen trött som få!

Jag har inte sovit på flera nätter. Den största anledningen har varit att jag varit kattvakt åt 3 stycken katter så jag har alltså haft 5 katter hos mig i min lilla lägenhet. Detta har ställt till lite problem då dessa katter inte har varit de bästa vänner.
Men efterhand har det gått bättre och till slut kunde de till och med leka med varandra (två och två). Nu har två av dem åkt hem igen och det är jätteskönt. Det tycker framförallt Tufsen som inte fått vara i mattes knä och fått så mycket uppmärksamhet som hon är van vid. Detta sista dygn har hon varit klistrad på mig min älskade dammtuss!! Eller korvkaka som jag kallar henna *ler*

En annan anledning till att jag inte sovit så bra är att jag har anordnat en fest igårkväll och jag brukar inte anordna fester, vilket har lett till lite stress. Och naturligtvis har det satt sig i armen så jag har jätteont i armen igen. Men med vila och lite kul så kommer nog det lösa sig denna vecka som kommer. Det är jag helt säkert på.
Festen blev för övrigt en succé och jag hade jättetrevligt.
Och detta gäng som jag hade festen med ska träffas och fika på onsdag så då träffar jag dem igen! Kul!

Jag passade på att ragga upp många modeller också (minst fem olika fotosessions) så det ser jag framemot. Hoppas bara det blir av, men det tror jag faktiskt! :0)

Jag letar för fullt efter bra platser för dessa sessions så om ni vet några bra ställen som är vackra att fotografera i/på i Östergötland så dela gärna med er!

Jag har också fått min nya kamera och den är helt underbar. Det är en helt annan känsla i kameran än min gamla. Jag har dock inte hunnit fotografera med den men i morgon ska jag ut och jag lääängtar dit! Hoppas jag får till några fina bilder. I så fall vet ni att ni får se dem! ;0)

Ikväll ska jag göra en bild som man kan använda för att länka till mina fotosidor. HA! Det är mitt mål men med tanke på hur bra min arm mår och hur kräsen jag är bildmässigt så får vi se hur det blir med den saken. Men jag hoppas! *håller tummarna i kors*

Om jag inte hinner/orkar något annat ska jag i alla falla lägga in ett par bilder här. Det är alla mina bloggläsare värda. Och värd det är absolut JAG! :o))

1 kommentar:

Anneli sa...

Jag hade oxå en trevlig kväll igår. Det måste vi göra om snart igen. Tyvärr kommer jag inte på fikat på onsdag :(
En plats som jag tror är perfekt för fotosession är Brahe hus. Måste ju bli lite häftigt om man kan få med höjden och utsikten i bakgrunden på nått vis? kanske?