måndag 23 juli 2007

Skicka vidare....

En film som idag gick på tv 3 kl. 21.00.

Helt klart värd att se och jag önskar att alla med funderingar på livet och om man ska våga eller inte ska titta på filmen.

Den har ett budskap som många av oss borde ta till oss. Inte minst jag! Att leva livet och våga ta chanser för gör man inte det så är man som levande död och det förlorar inte bara man själv på utan så många andra människor också.
Och där gick ett ljus upp för mig.
För visst är det så att det inte bara är jag som förstör mitt eget liv genom att inte våga och ta för mig.
Tänk på alla andra som missar det jag kan ge.
Som tex hur många människor hade/har jag inte kunnat glädja genom min sång! Men det har jag berövat dem genom att inte dela min gåva!
Eller som att visa vem jag egentligen är och låta andra människor få se den autentiska JAG.
Hur många människor får inte veta vilken bra människa jag egentligen är!

Mycket tänkvärt och något jag ska försöka ta till mig!


Idag fyller för övrigt min bror 45 år. Han pratar inte med mig och han har inte firat mig på över 13 år men ändå funderar jag på om jag ska åka dit och fira honom. Det känns inte bra att hoppa över. Jag vill inte vara den typen av människa. Men samtidigt kan jag inte fortsätta slå huvudet mot stenväggen och tro att det ska hjälpa.
Jaja, jag har en liten stund till att fundera på hur jag ska göra.

Men GRATTIS i alla fall Lars-Åke!! Hoppas din dag blir fantastisk och att du har roligt med din familj och vänner!

Inga kommentarer: