torsdag 19 juli 2007

Tacokväll, bilar, ny kamera och nya ord.....

Idag har jag varit hos Johanna på tacoskväll och det var jättetrevligt! Tänk vad en liten fest kan generera! :0)

I övrigt har denna vecka varit omtumlande på många sätt.

I förrgår skulle jag åka lite snabbt och hämta minneskort till min kamera så jag kunde fortsätta ta bilder och mitt på vägen (i omkörningsfilen) bestämmer sig bilen för att lägga av!!!! *grrr*

Så där fick jag sitta och vänta på bärgningsbil i 2 timmar istället för att vara ute och fota med min nya kamera! Men till slut kom bärgningsbilen, jag kunde beställa en taxi, hyra en bil och komma tillbaka till fotostället, bara för att inse att solen gått ner för lääänge sedan. :o(

Sedan har jag fått prioritera om mitt liv och jag har fortfarande inte kommit fram till något beslut men måste det snart. Den 1/8 måste jag ha tänkt klart och helst innan om jag ska göra det. Det handlar om en skola jag kommit in på.

Fördelar:

1. Jag slipper ett jobb som jag hatar mer än något annat i världen
2. Jag får större chans att få ett bra/välbetalt/roligt jobb efter utbildningen.

Nackdelar:

JAG HAR INTE RÅD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men den största anledningen till att jag tvekar är för att det är utbildning inom logistik. Ett ämne som passar mig men som inte har något med min kreativa ådra att göra och jag vet faktiskt inte om det är rätt. Jag är rädd att jag hoppar på denna utbildning, drar på mig skulder på flera hundra tusen och inte klarar av det i slutändan. Eller ännu värre, klarar av det men vantrivs för det helt enkelt inte är rätt!

Jag är ju en kreativ människa. Ska man då ha ett jobb som det eller ska man ha ett själsdödande jobb för att bli mera inspirerad på fritiden?
Jag får tänka lite till på det! Det som absolut gör att det lockar är ju att jag slipper mina hemska bp-kunder *kräks*

Jag har ju också köpt en ny kamera och jag ÄLSKAR den. Den är underbar att hålla och ta i och den låter helt fantastiskt! :O) Den tar inte såå pjåskiga bilder heller!




Jag gillar att göra nya ord för jag avskyr att använda engelska i vårt svenska språk så jag brukar försvenska engelska låneord. Ett exempel är mäjl = e-mail.

Nu har en person förstått det goda med det ordet så nu får vi hoppas att det tar fäste och om något år kanske ordet står i Svenska Akademiens Ordbok och då är det JAG som skapat det.

Så jobba på nu mina vänner!! ;o)


I morgon börjar min arbetsvecka igen och det är bara som en enda stor suck för mig. Men jag tjänar ju pengar på det och det är inte såå jobbigt så man ska vara glad för det man har!

2 kommentarer:

P e t e r  H o f f sa...

Hejsan!
Det är fruktansvärt svårt att ställa möjligheten till bra lön mot möjligheten att få vara kreativ...men livet måste levas och njutas fullt ut. Pengar är en nödvändighet...men för själens utveckling och välbefinnande behöver vågskålen väga tyngre på den sida där lusten och glädjen finns. Lyssna därför på Din magkänsla, där brukar sanningen finnas...och låt också hjärtat få vara med på ett hörn!

Jag vet att Du visar Dina bilder för att Du vill, men jag kan inte låta bli att få säga hur underbara dom är...underbara är dom!

Mäjl...ville bara få skriva Ditt vackra ord innan jag faller in i drömmarnas värld;)

Må så Gott!
Hälsningar Peter

Anonym sa...

Hej o tack för ditt besök hos mej! Roligt att du gillade mina funderingar!

Måste säga att jag är sjukt imponerad av dina bilder! Superfina! Vilket proffs du är!
//louice