onsdag 30 maj 2007

Bra fototillfällen....

Ja, hur får man till de där riktigt bra fototillfällena. Ni vet, när den sällsynta fjärilen fladdrar förbi och sätter sig perfekt tillrätta på ett vackert blad lätt tillgängligt att bara glida in och trycka på knappen. Eller när daggen är så ljuvlig i spindelväven så dropparna hänger ner hela nätet och det bara är så sprött och så vackert. Eller när man ser en liiiiiten knallgrön spindel släppa en nästan självlysande fluga som är dubbelt så stor. Jo, de tillfällena kommer alltid när man INTE HAR KAMERAN MED SIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Naturligtvis.

Idag tänkte jag att jag inte orkade släpa på kameran och att jag ändå inte var inspirerad att ta bilder och då presenterar sig all världens tillfällen till roliga, komiska, vackra och ovanliga motiv.
Detta ska definitivt lära mig att hur oinspirerad jag än är SKA kameran ALLTID med!! Så från och med nu är det den regeln jag ska leva efter.

I övrigt idag har det varit HOUSE och jag älskar verkligen den serien och den rollkaraktären.
Det är så roligt att han kan vara så arrogant och alltid rätt. Nu ska Bingolotto sno denna tid nästa vecka så det är två veckor till nästa avsnitt och det blir jag galen på. Men som tur är har tv4+ börjat sända serien på fredagar kl. 20.00 så det är bara ett par dagar dit. :0)

Nu har jag fått ont i armen som jag inte haft på veckor så nu får jag inte skriva mer! :o(

2 kommentarer:

P e t e r  H o f f sa...

Det var ju tråkigt...främst att Du fått ont i armen, men också att Du inte kunde skriva mer!
Ja Du har helt rätt...kameran ska ALLTID vara med, även om den ibland känns alltför tung. En sak som jag fått säga till mig själv många gånger är att inte bli besviken då jag kommer hem utan bilder...för det är vad som ofta händer. En annan sak...ofta måste man ta sig tid att leta efter de där händelserna, och jag lovar att det är det värt:)
mvh Peter

Anonym sa...

Känner precis igen det där med att ta med kameran eller inte!
Ibland vill man inte ha jätteväskan, utan nån liten nätt axelväska - och då ser man massor av fototillfällen.. typiskt!