onsdag 23 maj 2007

Jobb, student, bröllop...som vilken dag som helst!

Idag är det sista dagen på utbildningen och sedan är jag fullfjädrad tidningskundtjänstmedarbetare! Yippiiie!! Som jag längtat!
I eftermiddag ska jag ta mina första samtal och du kan ju gissa att de blir stapplande. Men å andra sidan skulle inte längre utbilning hjälpa utan nu är det bara att kasta sig ut i det okända och så fort det är ett fakturaproblem med räknesvar så "råkar" linjen brytas. *oops*

Och så har nu äntligen Mia tagit tag i trafikplaneringen angåenden mitt schema och satt sig ner med ansvarige där och gått igenom EXAKT i detalj hur mitt schema ska se ut så nu ÄNTLIGEN ska det vara löst!!

*går in och tittar i schemat*

FEL, FEL, FEL.... VAD ÄR PROBLEMET????????????????????????????

Nu är det i alla fall så pass mycket rätt att jag kan jobba efter det så resten får jag väl strunta i för nu orkar jag inte bråka längre.

Och så närmar sig Fridas student och allt vad det innebär i present, fotografering och ångest för mig!!
Ända från min egen student har jag haft ångest denna dag och helt enkelt inte orkat vistats i områden med studenter och nu måste jag vara mitt i smeten. Jag hoppas att jag kommer njuta och glädjas för Frida och ta många fina bilder men jag är orolig att jag bara kommer må dåligt och gråta hela dagen :o(

Och sedan är det ju detta med studentpresent. Vad ska man ge? Har fått en del både bra och mindre bra förslag från min kollega men liiite närmare svaret har jag nog kommit. Det får helt enkelt ligga och mogna nu så får vi se om det känns rätt senare!

Och så närmar sig det stora bröllopet och jag ser faktiskt framemot det. Jag kommer säkert bli jättenervös men det överlever jag nog. Jag hoppas i alla fall att jag ska lyckas ta fina bilder!
I morgon ska jag träffa bruden på stället för bröllopet för att leta ut en plats för bröllopsbilderna. Hoppas bruden vet/har hittat en bra plats redan för när jag var där och letade hittade jag ingen bra plats alls. Men förmodligen är jag så otroligt kräsen! Förhoppningsvis!

Inga kommentarer: