torsdag 31 maj 2007

...jaha så har mina nya fotogrejer kommit och däribland ett nytt objektiv! Ett Tamron zoom 28-70 (om jag minns rätt) 2,8 och det verkar ju rätt okej. Mitt syfte är att ha det som mingelkortsobjektiv på bröllopsfesten och jag hoppas det ska fungera.

Jag var ju tvungen att provfotografera med det så ut i naturen och se om jag kunde hitta något intressant. Jag är så inställd på makrofotografering så ögonen söker sig omedelbart till marken och där hittade jag ett jättemonster. En snigel som käkar en Tusensköna och jag, när jag ligger där platt på marken, ser hur denna snigel med sin gigantiska mun käkar och mumsar i godan ro upp denna vackra blomma. Otroligt faschinerande!!! Det blev två bilder för att dokumentera detta vidunderliga som hände i vår natur just då! :0)




När det gäller objektivet verkar det som att det är okej men som allt annat är jag missnöjd över resultatet (hur bra det än blir) så jag tror det största felet ligger hos mig och min utrustning :(
I övrigt så har min arm/hand pajat fullständigt och jag vet inte vad det beror på men tajmingen kunde inte vara sämre.
Jag tål inte att sitta alls vid datorn och det är ju så jäkla svårt att slita sig. Speciellt som jag har upptäckt bloggingen och tycker det är roligt :0(
Men sedan efter bröllopet så kommer ju massor bildefterarbete och var sker det om inte vid datorn. Hur ska det gå? Och sedan måste jag ju arbeta för pengar är ju alltid kul!
Jag har så mycket att skriva men jag får väl i alla fall slita mig nu för det värker upp i nacken och armbågen mår jag illa i :0(

1 kommentar:

P e t e r  H o f f sa...

Hej!
Nu börjar jag nästan vara lite tjatig, men det är så trevligt att kika in till dig:)
Ditt nya objektiv är helt säkert jättebra, men kanske inte riktigt lämpat för så nära bilder. Ändå tycker jag du lyckade väldigt bra med att fånga naturens underverk:)
Men varför så självkritisk? Skulle alla bilder bli bra vore det ingen utmaning att fotografera!
"The equipment that really makes the difference comes free - your eyes!"
Du kommer säkert är lyckas väldigt bra med din bröllopsfotografering!
Hoppas bara du blir bättre i din arm.

mvh Peter