fredag 11 maj 2007

Vad trött jag blir!!!

Återigen är jag knäckt på mitt jobb.
Igår hade jag ett mycket trevligt och produktivt möte med Mia och det vi kom fram till samma saker och allt skulle nu bli så bra. Så berättar hon för och ger trafikplaneringen instruktioner om hur mitt schema ska se ut och nu när jag kommer hit ikväll så är det helt knasigt. JAG BLIR GALEN!!!! Och så gäller första problemet redan på söndag och jag vet inte hur jag ska lösa det.

Nu ska jag också nästa vecka få en utbildning som jag egentligen inte vill ha och som gör det betydligt besvärligare för mig. Det innebär nämligen att jag kommer få vara med i "processen"!
Kul det låter va!?!
Processen innebär i alla fall att man får poäng för allt man gör och kommer man inte upp i 100 p varje vecka hamnar man på straffmöte med chef och till slut får sparken.
Just det här att få sparken skiter jag i för när det väl hamnat där är det ju liksom över och man kan pusta ut. Men vägen dit är en mardröm!!
Tänk att bli förföljd varje dag, varje minut, varje sekund och sedan få det redovisat för dig en gång i veckan hur dålig du är.
För oavsett om man nu kommer över 100 p så kommer man ALDRIG få beröm utan det fokuseras BARA på det dåliga och det som kan bli bättre.
Usch, jag som redan känner mig förföljd och mår dåligt....hur kommer detta bli! :0(

Men det har ju hänt lite positivt idag också! Så klart!
Jag har fått kläderna jag beställt och allt utan en klänning passade och den var för stor :0)
Så nu har jag nya fina kläder och även kläder som passar till bröllopet. Rött ska jag ha. Och så ska jag färga och slinga håret den 28 maj. Lagom till bröllopet. hihi!! Vad kul!
Jag vill ha orangea och guldiga slingor i mörkt hår. Det har jag velat ha de sista 10 åren och av någon anledning har jag aldrig kommit ut med just det resultatet. Jag lyssnar för mycket på hårfrisörskan för jag tror hon vet bäst. HA! Denna gång ska jag göra som jag vill.
Men tänk om orangea slingor och röd klänning skär sig??? Jaja, det löser sig!

Positivt nummer 2 är att jag tagit riktigt fina bilder på Bina i ett träd fullt av rosa blommor. Ska lägga in bilder här i kväll! Hon är så svår att få bra bilder på så det blir oftast Tufsen som hamnar på bild på alla ställen där jag lägger ut bilder. Men inte denna gång. Denna gång blev Binas bilder jättefina och till och med bättre än Tufsens.
Jag har skickat in bilderna på Bina till Birmaaktuellt så vi får hoppas att de kommer med där. Jag skulle önska att Bina får vara "covergirl". Det vore så kul och helt rättvist eftersom Tufsen har varit det redan.

Positivt nummer tre är att jag skickat ett klagomäjl till Erik Vedberg på RIX fm för att han hela tiden säger brandbilslåt om Magnus Carlsssons låt och jag gillar inte det så det fick han läsa! HA!
Inte för att jag märkt någon reaktion än och det kommer väl inte heller men det känns skönt att veta att han vet att jag tycker han är B för att han säger så. Hihi!

Jag har fått en favoritlåt också som jag vill sjunga men jag kan inte texten. Problemet är att jag inte vet vad låten heter men det är med Shirley Clamp och då garanterat något om kärlek.
*tänker* Just nu kommer det bara i min hjärna en strof " lätta spår i sanden" och den låten avskyr jag! USCH!
Ja, ja, jag kommer väl på det förr eller senare.
Nu kom en bris med låten i minnet. Det är något med längtan!

Eviga Längtan!

Hörde du frågan?
Har du förmågan
att släppa alla förbehåll och krav?
Kärleken sårar
leder till tårar
Men du litar ju på mig
så låt mig stanna här hos dig.

För denna Eviga längtan
och stora förväntan
leder mig tillbaks
För jag vill sluta förklara
Bara leva och vara
Här där du är
När allting annat är
över vi kärlek behöver
Jag säger som det är
För denna långa väntan
och stora förväntan på dig
Det är den eviga längtan i mig

Tror du på livet?
eller tar du för givet
att allt det goda alltid kommer av sig själv
Men du kan välja
vi har allt i oss själva
så möts det som vi har
och lämnar svikna löften kvar

refr. För denna eviga längtan....

Jag vill veta och livet vi har
om drömmarna finns kvar
Kom med mig, jag vet att vi kan
kom, ta min hand

refr. För denna eviga längtan....

Jag gillar denna låt och nu när jag har den så ska jag sjunga den dygnet runt tills jag tröttnar. Vill hitta karaoke-versionen av den. *önskar*

Nu har jag rast på jobbet och Måns Zelmerlöv är på radion med "Cara Mia". Finns det tråkigare och fulare intro. Han kan ju sjunga så varför göra det så FULT! Uttjatad är låten också.

Nu är det dags för mig att avsluta här. Får se om jag skriver något mer innan jag går hem. Annars blir det bara bilderna senare.

Bye så länge!

Inga kommentarer: