onsdag 2 maj 2007

Jävla jobb....

Idag har jag en riktigt dålig dag när det gäller jobbet. Jag vet att jag har ett hemskt jobb som inte är ett dugg intresserad av sin personal och jag vet att jag har haft många dispenser som gjort att jag inte blivit förföljd och jagad av p-jägare, men jag är rätt så säker på att de kommer börja inom en mycket snar framtid.

Jag har haft rehabmöte idag och i var och varannan mening får jag höra att jag ska byta jobb, att det handlar om hur jag tänker och att det inte är ett jobb för mig.

Jag kan hålla med om det mesta. Problemet är att det är inte så jäkla enkelt att bara byta jobb. Hade det varit det hade jag inte börjat där ens en gång. Detta är en kompromiss för att jag helt enkelt inte kan få något annat jobb. Och framförallt inte nu när jag är sjukskriven. Vem vill ha en människa som har ont överallt och inte klarar av att jobba heltid. :(

Jag blir så trött och ledsen.

Sen har jag problem med mitt schema och jag ville bara fråga när jag skulle jobba denna vecka och då blir jag inkallad till den högsta chefen på företaget som förklarar att jag kan minsann inte få några undantag längre. Trots att sjukskrivningen bara förlängts så gäller inte samma villkor för min läkare glömde skriva "krav" för att jag skulle klara av att jobba.
Jag gillar inte henne. Jag tycker ganska riktigt mycket illa om henne. Något som också stör mig är att hon har massor parfym på sig trots att det gått ut flertalet mäjl om att man ska tänka på att inte använda parfym pga oss allergiker. Men tar hon hänsyn.

Så nu är jag desperat efter att komma därifrån. Det är bara det att jag inte vet hur! :-(

Inga kommentarer: