fredag 4 maj 2007

Ensam i ett stort öde hus....

Ja, nu sitter jag här ensam på jobbet igen och har gjort de sista två 2,5 timmarna. Rätt lugnt och skönt men det vore ju trevligare med lite mänskligt sällskap som satt bredvid mig så man kunde prata.

Idag när jag kom till jobbet hade någon suttit på min plats och inte ställt tillbaka mina grejer och inte kopplat in mina saker så det gjorde att jag kom igång 10 minuter försent. Jag bryr mig i och för sig inte så mycket om det men jag blir så jävla förbannad när folk sitter här fast (jag lovar) det finns andra platser där de inte behöver flytta på mina saker. Och OM det nu inte skulle finnas andra platser så hör det till SUNT FÖRNUFT att fixa iordning efter sig igen. Jag tror jag ska installera en kamera så jag ser vem som är SÅ JÄVLA DUM I HUVUDET *grrrrrrrrrrrrrr*

Idag har jag beställt kläder för över 2000:- Jag letar efter något snyggt och ändå funtionellt att ha på bröllop och det är inte lättaste.
Jag vill ha en jättefin klänning men samtidigt ska jag kravla omkring och ta kort så jag tror det får bli byxor med någon snygg tunnika. Tyvärr finns ju bara byxor i svart och det vill jag inte ha på mig. Men det får väl bli det i alla fall.
MEN....jag har skickat efter 2 jättefina klänningar (som jag förmodligen inte kommer kunna ha) men det vore skoj *drömmer*

På tal om att drömma så har jag hela natten drömt om fotograferingen den 2 juni. BRÖLLOPET!!! Vad har jag gett mig in på??
Blir det fullt solsken (som det garanterat blir) så vet i f--n hur jag ska kunna undvika utbränd klänning. Och VAR ska vi ta bröllopsbilderna? Är paret fotogeniskt?
Och kyrkan är så otroligt jäkla mörk så hur ska jag lyckas få till bra bilder där????

Men jag har köpt ett nytt objektiv som jag fick idag som förhoppningsvis ska kunna hjälpa till att få lite bättre bilder än utan (i alla fall) Men det är så jäkla tungt att jag inte vet om jag ens orkar bära det :o(

Denna gång är jag uppenbarligen mer nervös så detta kan nog bli jobbigt. :(

I morgon (eller kanske måndag) ska jag i alla fall i väg och testa mitt nya objektiv så vi får se om det blir några bilder inlagda här!

Korta infon:
Bästa låt: "Fairytale gone bad" (Sunrise Avenue) på högsta volym
Bästa kattras: Helig Birma
Bästa vovveras: Irish Softcoated Wheaten Terrier
Bästa tv-program: HOUSE
Värsta arbetsplats: jobbet jag jobbar på
Mest irriterande på RIX fm: killen som har top 6 vid sex som hela tiden när han presenterar Magnus Carlssons nya låt säger att det låter som ett brandlarm *grrr*
Läskigast: Gå ner till garaget själv i dett öde hus
Snyggaste modell: Tyra Banks
Hatobjekt nr. 1: Lena
Hatobjekt nr. 2: Petra/alternativt trafikplaneringen/alternativt Mia
Hatobjekt nr. 3: den som rört till mitt skrivbord på jobbet.
Största inbillning: halsont
Mest irriterande: mina kliande ögon

Nu får jag snart gå hem och det är skönt för jag är så trött så jag orkar knappt hålla ögonen öppna. Dessutom har jag ont i halsen men jag inbillar mig att det är inbillning. Så varje gång jag sväljer tänker jag aktivt att det måste vara en inbillning. Så det måste ju bli största inbillningen i listan. *skriver dit*

Nu är det 9 minuter kvar innan jag ska smyga mig ner till garaget beredd på att bli skrämd som en galning av en (också) smygande vakt.

Inga kommentarer: