måndag 21 maj 2007

En liten bild från dagens fotosession!

Idag har jag varit på en fotosession med en modell. Tjejen heter Sanna och det var jätteroligt för hon var så smidig och gjorde precis som jag bad henne utan knussla. Tack Sanna för en trevlig stund.
Men ack så svårt det är att ta bra porträttbilder. Problem ett är det hemska ljuset som finns mitt på dagen när solen lyser. Går verkligen inte få till något fint i fullt solsken. Som tur är hade vi ganska mycket stora moln som hjälpte oss under dagen! ;0)

Problem nummer två är vitt i solsken. Som totalt gjort för att bli utbränt eller alldeles för mörkt i övriga bilden. Grrr....

Problem nummer tre är fokusen på mitt objektiv. Idag körde jag helt automatiskt och 90 % av bilderna är felfokuserade!! Jag fattar inte hur folk kan tycka autofokus är bra! Grrr 2!!

Så av cirka 400 bilder så blev det fem som duger, resten är fel, fel, fel!!!! :0(

Denna bild är ett smakprov från denna session i alla fall.

Tanken med bilden är en romantisk framtoning!
Jaja, det är bara bita i den sura apelsinen och fortsätta för man lär sig väl med tid och erfarenhet! Och Sanna har lovat att ställa upp flera gånger :0)

2 kommentarer:

formix sa...

Hejsan Anneli.
Vad kul med påhälsning från dig på min blogg. Klart att du får länka till min sida, jag lägger upp din sida bland mina länkar också :-)
Tycker det blev ett fint porträtt. Jag är själv urusel på porträtt men tittar gärna på andras bilder.
Ha en skön vecka.
Mvh Lena

Fairy Cakes sa...

Bilden är kanonfin och jag hoppas att du vill fota mig sådär någon dag med trots att jag är en strulmaja! ;-)